Péče o dětské pacienty

Začínáme už u miminek v bříšku!

Je důležité, aby budoucí maminka měla zuby v pořádku, zubní kaz i parodontitida jsou infekční onemocnění. Pokud je matka nemocná, dříve nebo později tyto bakterie předá i svému dítěti a předá mu tak do vínku „špatné zuby“ po rodičích.

Pokračujeme prvním zoubkem!

První návštěva zubaře by měla proběhnout ve věku 6 – 12 měsíců. Vemte své dítě s sebou, až půjdete na preventivní prohlídku. Je důležité, aby se dítě seznámilo s prostředím zubní ordinace v období, kdy nemá žádný problém. Jedině tak máme šanci navázat s dítětem přátelský vztah a získat jeho důvěru. V případě, že se později vyskytne problém, bude dítě lépe spolupracovat.

Dbáme o zdraví dočasných (mléčných) zoubků

Kaz a zánět dočasných zubů bolí stejně jako u stálých zubů, dočasné zuby sice vypadnou (některé až ve věku 13 let), ale kaz z nich se může „přenést“ i na stálé zuby. Zánět nervu a kosti pod dočasným zubem může způsobit poškození zárodku stálého zubu. Předčasná ztráta dočasných zubů vede k posunu stálých zubů a k nutnosti následné ortodontické léčby. Proto dočasné zuby ošetřujeme velmi pečlivě. Dbáme na dentální hygienu.

Kontrolujeme výměnu zubů a staráme se o zdraví smíšeného chrupu

I u dětských pacientů provádíme rentgenové snímky, abychom včas odhalili mezizubní kazy, eventuálně chybějící zárodky stálých zubů.

Pokud se zuby dotýkají, čistěte je mezizubním kartáčkem. Ušetříte nám i Vám mnoho starostí. Dítě s průměrnou péčí, průměrnou stravou a genetickou výbavou má první mezizubní kaz už ve 4 letech. Ošetření v tomto věku i přes náš laskavý přístup však zvládne jen menšina dětí (ty od naturelu odvážné). Ošetření v sedaci ani celkové anestezii neprovádíme.

Pokud dětem mezizubním kartáčkem zoubky čistit nechcete, vemte je raději k jinému zubaři. Velmi neradi přihlížíme rozpadu dětských zubů a ještě více neradi trháme zuby oteklým a nešťastným dětem.